Αρχική My world Γυναίκα Συνταγές Υγιεινή ζωή Συμβουλές Εμπνεύσεις Επικοινωνία

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

 
   Ξεκινάω την ανάρτηση με αυτή την φωτογραφία που τράβηξα εχτές από το μπαλκόνι μου και μου άρεσε πολύ. Ε ναι καλά καταλάβατε !!!! Έχουμε μία κουκουβάγια που πότε-πότε φωλιάζει πάνω στην σκεπή του γείτονα , μέσα στο φουγάρο τζακιού. Αλήθεια είναι πως πρώτη φορά βλέπω κουκουβάγια από τόσο μικρή απόσταση και μου τράβηξε αρκετά την περιέργεια.

   Να περάσουμε στην συνταγή μας που είναι μία παραδοσιακή γλυκιά κολοκυθόπιτα πολύ εύκολη να την κάνει κάποιος και γεμάτη νοστιμιά. Το λέω εύκολη διότι στις μέρες μας έχουμε ευκολίες , βρίσκουμε έτοιμα φύλλα για πίτες και έτσι δεν χάνουμε τον χρόνο μας για να τα ανοίξουμε. Στα παλαιά τα χρόνια θυμάμαι την γιαγιά μου να ανοίγει ένα-ένα το φύλλο με τόση μαεστρία και η πίτα μας αποκτούσε άλλη όψη και νοστιμιά. Θυμάμαι επίσης πως το σπίτι μας γέμιζε τον μήνα Σεπτέμβρη με πολλές και πολύχρωμες κολοκύθες , τα είχαμε σε αφθονία για ένα χρόνο μέχρι την επόμενη σοδειά. Από κάθε κολοκύθα μαζεύαμε τα σποράκια ( το πασατέμπο ) , το βάζαμε να στεγνώσουν και έπειτα τα ψήναμε με λίγο αλάτι. Άλλες εποχές γλυκές που τις νοσταλγούμε , όπως και η γλυκιά κολοκυθόπιτα.
   Μπορούμε να παίξουμε με την γέμιση όπως μας αρέσει. Εμένα μου αρέσει ο συνδυασμός κολοκύθας και καρύδι , αλλά μπορούμε να την κάνουμε και σε συνδυασμό με μήλο τριμμένο η ακόμα και κυδώνι που την κάνει ακόμα πιο αρωματική και ακαταμάχητη την πίτα μας.


Υλικά : 1 πακέτο φύλλα κρούστας
              1 φλ. του τσαγιού ζάχαρη
              1 φλ. του τσαγιού καρύδια κομμένα
              1 φλ. του καφέ ηλιέλαιο η ελαιόλαδο απαλό
              1 κιλό περίπου κολοκύθια τριμμένα και στραγγισμένα
              ζάχαρη άχνη και κανέλα για πασπάλισμα.
Εκτέλεση : Αν έχουμε έτοιμα όλα τα υλικά περνάμε στην εκτέλεση. Παίρνουμε ένα φύλλο το λαδώνουμε ελαφρός και στην μισή πλευρά του φύλλου μας βάζουμε πρώτα λίγο από τριμμένο κολοκύθι , έπειτα γύρω στις 2 κ.σ. ζάχαρη και καρύδια λίγα. Αρχίζουμε να το τυλίγουμε το φύλλο μας από την πλευρά τις γέμισης προς τα μέσα και το βάζουμε με προσοχή σε ένα ταψί στρογγυλό που το έχουμε λαδώσει.
Ακριβώς ίδια διαδικασία ακολουθούμε και με τα υπόλοιπα φύλλα μέχρι να μας τελειώσουν. Προσέχουμε ώστε όταν βάζουμε τα ρολάκια μέσα στο ταψί , το φύλλο που εξέχει να είναι από κάτω. Τα ρολάκια μας τα βάζουμε σε σχήμα σαλιγκαριού. Λαδώνουμε την πίτα μας από πάνω και αν θέλουμε βάζουμε μερικά καρύδια από δω και από κει.
Ψήνουμε την πίτα μας σε προθερμασμένο φούρνο για 35-45 λεπτά η μέχρι να πάρει όμορφο χρώμα από πάνω.
Την αφήνουμε να κρυώσει λίγο και έπειτα την κόβουμε σε κομμάτια. Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη και κανέλα αν θέλουμε.
Τραγανή από έξω και μαλακή από μέσα αυτή είναι η αγαπημένη μου γλυκιά κολοκυθόπιτα !!!!!!!!
Κολοκύθια στο πατρικό μου σπίτι !!!

1 σχόλιο:

  1. ααχ αυτές οι γιαγιάδες!!!οτι έφτιαχναν ήταν πεντανόστιμο!εμένα οι αγαπημένες μου πίτες που έφτιαχνε η γιαγιάκα μου ηταν η κολοκυθόπιτα και η μπατζίνα!θα την δοκιμάσω σίγουρα τη συνταγή σου αν και με τις πίτες δεν έχω και τρομερη επιτυχία!πάντως για την μπατζίνα έχω βρει αυτή εδώ https://xrisizimi.gr/proionta/mpatzina-me-tiri-spanaki/ και μπορώ να πω πως πλησια΄ζει αρκετά εκείνη της γιαγιάς μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή