Αρχική My world Γυναίκα Συνταγές Υγιεινή ζωή Συμβουλές Εμπνεύσεις Επικοινωνία

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Πώς σταμάτησα το κάπνισμα

   .love the smoke, an old vintage vibe, big hair simple makeup, big sunhats gloves trench coats
   Σήμερα αποφάσισα να πω την δικιά μου ιστορία με το κάπνισμα και το πώς το σταμάτησα , που ξέρεις μπορεί να φανεί χρήσιμο σε οποιονδήποτε θέλει να το κόψει και δεν μπορεί.  Αυτή την περίοδο διαβάζω ένα βιβλίο όπου μία από τις πρωταγωνίστριες ότι και να κάνει είναι με ένα τσιγάρο στο χέρι. Περίπου κάπως έτσι ήμουνα και εγώ για ένα μεγάλο διάστημα , περίπου δέκα χρόνια , μέχρι που μία μέρα είπα φτάνει πια θα το πολεμήσω και θα το σταματήσω και έτσι και έγινε. Τώρα πλέον μετά από 6 χρόνια που το σταμάτησα νιώθω λες και δεν κάπνισα ποτέ μου και με πειράζει αφάνταστα ακόμα και η παραμικρή μυρωδιά του τσιγάρου. Δυσκολεύουμε ακόμα και να το πιστέψω πως κάποτε υπήρξα καπνίστρια , μου φαίνεται τόσο ανόητο και ανούσιο τώρα.

   Στα δεκαεφτά μου είχα την πρώτη μου εμπειρία με το τσιγάρο , κρυφά από όλους , και με το που κάπνισα ζαλίστηκα αλλά αυτό δεν με έκανε να σταματήσω. Δεν ξέρω γιατί αλλά όταν είμαστε έφηβοι είμαστε ευάλωτοι και για κάποιο λόγω θέλουμε να δείξουμε πόσο πολύ έχουμε μεγαλώσει και λες και το τσιγάρο είναι η απόδειξη για όλα αυτά.
   Στην οικογένεια μου μόνο ο πατέρας μου κάπνιζε αλλά όταν το έκανε , το έκανε στα κρυφά από μας και όταν των πιάναμε ντρεπόταν και το έσβησε αμέσως από σεβασμό πιστεύω. Από τους φίλους μου ύστερα άρχιζαν και εκείνοι και κάπως έτσι μπήκε ο εθισμός για τα καλά στη ζωή μου. Θυμάμαι πως μαζευόμασταν τα βράδια σε μπαράκι με σεπαρέ ( μην τυχόν και μας δει κανείς και μας καρφώσει στους γονείς μας ) και μαζί με το ποτό μας καπνίζαμε λες και δεν υπήρχε αύριο διότι στο σπίτι ήταν δύσκολα.
   Μετά όταν έφυγα από το σπίτι και πήγα να δουλέψω ήταν ακόμα πιο εύκολο για να έχω πρόσβαση για να κάνω τσιγάρο ακόμα και μέσα στο σπίτι όπου έμενα. Και κάπως έτσι μπήκε ο εθισμός, Το πιο δύσκολο ήταν όταν επέστρεφα στο πατρικό μου σπίτι και δεν μπορούσα να κάνω ούτε ένα τσιγάρο ,ήταν βασανιστήριο για μένα τότε.


   Για μένα τότε το τέλειο πρωινό ήταν καφέ με τσιγάρο και τίποτα άλλο δεν ήθελα πραγματικά. Ε και όχι μόνο με καφέ , μετά το φαγητό η με το ποτό ήταν εξίσου απόλαυση. Όταν είχα άγχος η κάτι με προβλημάτιζε τα τασάκια γέμιζαν με πιο γρήγορους ρυθμούς. Είχα εθιστεί και δεν ήθελα καν να το σταματήσω , μου άρεσε και με βόλευε όλο αυτό. Όταν ήρθα στην Ελλάδα ένιωσα ακόμα πιο οικία με το κάπνισμα , διότι οι πάντες έβλεπα να είναι με ένα τσιγάρο στο χέρι. Εδώ ήταν το πιο δύσκολα ,εκείνοι την εποχή να βρεις κόσμο που δεν κάπνιζε. Δεν είχα πουθενά περιορισμό , και στα δωμάτια όπου κοιμόμουνα πάντα υπήρχε τασάκι και όλα τα σχετικά λες και ήταν το κάτι άκρως απαραίτητο. Τώρα πλέον ούτε τους καλεσμένους δεν τους αφήνω να καπνίζουν μέσα στο ίδιο μου το σπίτι που ζω.


   Μεγαλώνοντας και διαβάζοντας κάποια άρθρα , λίγο άρχισαν να με προβληματίζουν εκείνα που γράφανε για το κάπνισμα που κάνει πολύ κακό στο δέρμα και αν είσαι γυναίκα δεν θέλεις να γερνάς πριν την ώρα σου. Από εκείνη την στιγμή το μόνο που έκανα ήταν σταδιακά να ελαττώσω το κάπνισμα και να καπνίσω πιο light μέχρι που κάποια στιγμή έφτασα να καπνίσω τσιγάρα slim με το πιο μικρό δείκτη νικοτίνης. Πλέον σκεφτόμουνα το ενδεχόμενο να το κόψω αλλά έβλεπα πόσο δύσκολο είναι.
   Από εκεί που κάπνισα ένα πακέτο την ημέρα τσιγάρα , έφτασα να κάνω ένα πακέτο στους 3-4 μέρες.
Ωστόσο ήξερα πώς ακόμα και έτσι δεν έκανα τίποτα , και έπρεπε σταδιακά να βρω ένα τρόπο να το κόψω εντελώς. Τι να πω , η αλήθεια είναι πως δυσκολευόμουνα να το κόψω διότι δεν παύει να είναι εθισμός. Έκανα κάποια απόπειρα να απαλλαγώ άλλα και πάλι δεν τα κατάφερνα.

   Ένα διάστημα έκανα προσπάθειες για να μένω έγκυος με το σύζυγό μου , με φάρμακα και θεραπείες και πολλές επισκέψεις στο γιατρό. Με ντροπή το ομόλογό ύστερα πως κάπνισα και πάλι ακόμα και 2-3 τσιγάρα το πολύ. Μετά από πρώτη προσπάθεια που δεν πέτυχε για να μείνω έγκυος , πλέον ετοιμαζόμασταν και για δεύτερη.
   Μία μέρα που είχαμε πάει στο γιατρό μας , και περιμέναμε να έρθει η σειρά μας , πήγαμε να κάνουμε το τσιγάρο μας στο μπαλκόνι. Εκεί που καθόμασταν , μου πέρασε η σκέψη σαν αστραπή '' μα τι κάνω και δεν το κόβω μία και έξω , εδώ παλεύω με νύχια και δόντια να μένω έγκυος και ακόμα και τώρα δεν το αφήνω ;;;; ''.
   Εκείνο το βράδυ αποφάσισα πως θα καπνίσω όσο τσιγάρα είχα στο πακέτο - μην μου πάει χαμένα κρίμα - και πλέον δεν ξανά παίρνω άλλα. Ακριβώς μετά από 2-3 μέρες μου τελείωσε το πακέτο και έπρεπε να τηρήσω την υπόσχεση που έδωσα. Εδώ πρέπει να πω ότι μου φάνηκε βουνό η προσπάθεια και ήμουνα στο τσακ να τρέξω στο περίπτερο να πάρω άλλα.
   Έτρωγα ότι έβρισκα μπροστά μου και συνεχώς μου έλειπε η νικοτίνη ιδικά το πρωί με το καφέ μου. Πέρασε ακριβώς μία εβδομάδα και το πάλευα ακόμα.
   Είμαι στην δουλειά , και μία συνάδελφο μου ζητάει δανικά για τσιγάρα να πάει ένα παιδί που είχαμε εκεί να της πάρει ένα πακέτο , αλλά μαζί με τα δικά της κάνω παραγγελία και για μένα.
   Ήταν Σάββατο και είχαμε δύσκολη μέρα στην δουλειά. Στο διάλειμμα κάνω το πρώτο μου τσιγάρο μετά από τόσες μέρες και ζαλίζουμε κατευθείαν στο δεύτερο νιώθω καλύτερα. Απόλαυση ξανά πάει ότι ήξερα...

   Όταν γύρισα σπίτι έκανα άλλο ένα και αυτό ήταν. Έτσι όπως ήταν το πακέτο το παίρνω και το βάζω σε ένα συρτάρι μέσα στο σπίτι , να το έχω για ώρα ανάγκη. Εδώ θέλω να πω πως εκείνο το πακέτο με έσωσε και με βοήθησε για να το κόψω για πάντα. Από εκείνη την ημέρα πέρασαν ολόκληρα έξι χρόνια και δεν έχω ούτε καν προσπαθήσει να ξανά καπνίσω. Με την ασφάλεια που ένιωθα να έχω με έκανε ακόμα πιο δυνατή. Πριν από 1-2 χρόνια πέταξα το πακέτο αφού είδα ότι για κάποιο λόγο μούχλιασε.
   Οι πρώτες 6 μήνες είναι δύσκολοι και κρίσιμοι αλλά μετά σιγά σιγά πλέον αρχίζεις να ξεχνάς την αίσθηση του καπνίσματος. Το πρώτο μήνα πήρα αν δεν κάνω λάθος 6-7 κιλά και αυτό ήταν το μόνο αρνητικό της υπόθεσης. Με γυμναστική και καλή διατροφή , επανήλθα ύστερα στα κιλά μου με πάρα πολλά άλλα θετικά που έβλεπα.
   Πρώτα από όλα μου έκανε πολύ καλό στο οικονομικό τομέα , δεν κουραζόμουν τόσο εύκολα όσο ένιωθα πριν και ανάσαινα και πάλι μόνο αέρα καθαρό. Ανακάλυπτα και πάλι πως είναι να είσαι υγιείς και απελευθερωμένο
   Το πρώτο χρόνο υπήρχαν πολλές στιγμές που το ήθελα κολασμένα να κάτσω και να κάνω έστω ένα τσιγάρο , έστω μία ρουφηξιά  για να μου φύγει η επιθυμία αλλά ήταν μόνο στιγμές . Αν νικήσεις αυτές τις αδύναμες στιγμές τότε είσαι πιο κοντά στο να κατακτήσεις το στόχο σου.Ότι μας κάνει κακό το αποφεύγουμε η το διώχνουμε διότι μόνο κακό θα μας κάνει.
   Μετά από όλα αυτά που έζησα , πλέον μπορώ να δώσω και συμβουλές σε όποιον θέλει πραγματικά να το κόψει.

1 - Για να κόψεις το κάπνισμα πρέπει πραγματικά και συνειδητά να το θέλεις να το κάνεις πρώτα από όλα για σένα , δες το σαν ένα δώρο που κάνεις στον εαυτό σου. Δεν θα το κάνεις ούτε για το φίλο σου η το μπαμπά η το γιατρό που θα στο πει αλλά για σένα και μόνο.
2 - Βρες ένα λόγο για να κόψεις το τσιγάρο. Εδώ που τα λέμε οι λόγοι είναι πολύ για να απαλλαγούμε από μία τόσο κακή συνήθεια , αλλά ο καθένας μας πρέπει να βρει το δικό του δυνατό λόγο για να το κάνει. 
3 - Αν σου φαίνεται τόσο δύσκολο όλο αυτό ξεκίνα πρώτα να το ελαττώσεις για να δεις πως θα πάει. Γράψε σε ένα ημερολόγιο κάθε μέρα για την πρόοδο για να ξέρεις . Για κάθε πρόοδο που κάνεις επιβράβευσε τον εαυτό σου με ένα παγωτό λέω εγώ σαν παράδειγμα.
4 - Διάλεξε μία μέρα που θα κάνεις μία δοκιμή και να μην κάνεις ούτε ένα τσιγάρο. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να έχεις ελεύθτερη μέρα και να προγραμματίσεις διάφορες δραστηριότητες που να σου αρέσουν όπως να πας να δεις μία ταινία η βόλτα στο βουνό η οτιδήποτε άλλο που να σε κάνει να δυσκολεύεσαι να βρεις τρόπο να καπνίσεις. 
5 - Για ασφάλεια εμένα με βοήθησε το πακέτο με τσιγάρα να το έχω. Δοκίμασε και εσύ , που ξέρεις μπορεί να πιάσει και σε σένα.
6 - Όταν πλέον μπήκες στην διαδικασία και το έκοψες έστω και για λίγο βρες κάτι να απασχολήσεις το στόμα και τα χέρια όταν σου έρχεται η επιθυμία , ένα κομπολόι , γλειφιτζούρι λέω εγώ τώρα σαν παράδειγμα.
7 - Το πρώτο διάστημα απέφυγε αν μπορείς φίλους η άλλος κόσμος που καπνίζει και κάνε περισσότερο παρέα με άτομα που δεν καπνίζουν. Τώρα στης μέρες μας και λόγο οικονομικής κρίσεις το σταμάτησαν πολύ. Βρες στο διαδίκτυο ιστοσελίδες που γράφουν και έχουν φόρουμ για άτομα που κάνουν την ίδια προσπάθεια με σένα και αντάλλαξε απόψεις.
8 - Όταν θα σου έρθει έντονη επιθυμία για τσιγάρο κάνε κάτι να το αποφύγεις όπως κάνε μπάνιο , πάρε το ποδήλατο και πήγαινε μία βόλτα , φτιάξε ένα γεύμα πολύ καλό. Σκέψου  πώς δεν θέλεις με τίποτα να πάνε χαμένες οι μέρες που έκανες μέχρι αυτή την στιγμή και πως το εύκολο είναι να κάνεις το τσιγάρο αλλά το δύσκολο είναι να πεις όχι και να κρατήσεις το λόγο σου πρώτα από όλα για σένα.
9 - Γράψε σε ένα χαρτί όλα τα καλά που σου κάνουν και τα θετικά όπως ανασαίνω και πάλι ,δίνω μία νέα πνοή στην καρδιά μου , τα πνευμόνια μου παραμένουν καθαρά και κόλλησε το πάνω στο ψυγείο η στο γραφείο εκεί που θα το βλέπεις πιο συχνά.
10 - Εκείνα τα λεφτά που τα έδινες για να πάρεις τα τσιγάρα , βάλε σε ένα κουμπαρά και μετά από ένα χρόνο δες πόσο μάζεψες και κάνε με αυτά ένα δώρο στον εαυτό σου ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο καθένας μας.
   Θα μπορούσα να γράψω και άλλες συμβουλές αλλά πιστεύω ότι το πιο σημαντικό από όλα είναι να είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας για να καταφέρουμε να πετύχουμε το σκοπό μας και αυτό δεν αφορά μόνο στο τσιγάρο αλλά και σε πολλά άλλα σημεία τις ζωής μας. Πρώτα από όλα πρέπει να είμαστε εμείς αυστηροί με μας τους ίδιους εκεί που χρειάζεται και μετά με όλα τα άλλα. 
Happy soul.
   Σαν επίλογο θα ήθελα να πω πως νιώθω περήφανη με τον εαυτό μου που τα κατάφερα , είναι σαν μία νίκη από όποια βγήκα κερδισμένη και το βραβείο μου είναι η ζωή μου που την αγαπώ και θέλω να την ζήσω με κάθε ανάσα που παίρνω , να τις δίνω όμορφα χρώματα και εκείνη να ζωγραφίζει για μένα!!!!
 
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου