Αρχική My world Γυναίκα Συνταγές Υγιεινή ζωή Συμβουλές Εμπνεύσεις Επικοινωνία

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Σπιτικό ψωμί

 
   Επιτέλους έχουμε ήλιο και ωραίο καιρό , ανοιξιάτικο !!!! Όλη η φύση ξύπνησε για τα καλά . Η μέρα μεγάλωσε και τρέχουμε πλέον προς καλοκαίρι.
   Εδώ και χρόνια ανά διαστήματα έφτιαχνα σπιτικό ψωμί αλλά άλλοτε μου έβγαινε τέλειο και άλλοτε όχι και τόσο. Δεν μπορούσα να πετύχω εκείνο το ψωμάκι σπιτικό με τραγανή κόρα από έξω και μαλακό από μέσα. Πλέον όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν , από τότε που ανακάλυψα αυτή την συνταγή ( από το ίντερνετ αρχικά όπου έβαλα δικές μου πινελιές ) με ζύμη ψυγείου , το ψωμάκι μου δεν έχει τίποτα απολύτως να ζηλέψει  από το έτοιμο αγοραστό. Έχω συγκλονιστεί με αυτή την μέθοδο και κάθε φορά ανυπομονώ ως προς το αποτέλεσμα. Μπορούμε να παίξουμε με τα αλεύρια και να κάνουμε μίξη . Μπορούμε να βάλουμε μυρωδικά ή ότι σπόρια μας αρέσουν.

   Μέχρι στιγμής έχω κάνει με αλεύρι ολικής , Ζέας , κίτρινο αλεύρι , σκληρό , καλαμποκίσιο και μου άρεσε πιο πολύ μίξη από ολικής -Ζέας , κίτρινο αλεύρι και σκληρό - ολικής.

   Μου αρέσει ακόμα που είναι πανεύκολη συνταγή και πλέον δεν χρειάζεται να τρέχω στο αρτοποιό αλλά φέρνω το αρτοποιό σπίτι μου. Την ώρα που ψήνεται όλο το σπίτι γεμίζει από υπέροχες μυρωδιές.

   Και κάτι ακόμα , με την ίδια ζύμη φτιάχνουμε σταφιδοψωμάκια , ελιοψωμάκια και τυροψωμάκια. Πως ;;; Θα σας τα δείξω στα επόμενα μου άρθρα αναλυτικά.

Υλικά : 1 κιλό αλεύρι ότι σας αρέσει , μπορούμε να κάνουμε και μίγματα αλευριών
              680 μλ. νερό
              1 κύβο νωπή μαγιά
              1 κ.γ. ζάχαρη ( εγώ βάζω καστανή )
              2 κ.γ. αλάτι , αν θέλετε βάλτε λίγο παραπάνω
              2 κ.σ. ελαιόλαδο.

Εκτέλεση : Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι μαζί με το αλάτι , ζάχαρη και τα ανακατεύουμε. Κάνουμε μία λακκούβα στην μέση όπου προσθέτουμε το νερό και διαλύουμε εκεί μέσα την μαγιά.
Ζυμώνουμε μέχρι να ενσωματωθούν όλα τα υλικά και στο τέλος βάζουμε το ελαιόλαδο.
Σκεπάζουμε την ζύμη και την βάζουμε για τουλάχιστον 12 ώρες στο ψυγείο.
Βάζουμε στο πάγο μας αλεύρι και χωρίσουμε την ζύμη μας σε δύο ή τρία μέρη. Παίρνουμε από κάθε  ζυμάρι και κάνουμε διπλώματα. Στο τέλος αφήνουμε το ζυμάρι με τα διπλώματα προς τα κάτω.
Ανάβουμε το φούρνο μας στους 250οC και βάζουμε μέσα μία γάστρα άδεια με το καπάκι της. Αν δεν έχουμε γάστρα και έχουμε δύο ταψιά ίδια σε μέγεθος τότε μπορούμε να κάνουμε αυτοσχέδιο όπως έκανα και εγώ.
Μετά από 15-20 λεπτά , αφού έχει κάψει το φούρνο μας , βγάζουμε με προσοχή την γάστρα μας μην καούμε και πετάμε τα ζυμάρια μας με τα διπλώματα προς τα πάνω , κλίνουμε το καπάκι και το βάζουμε στον φούρνο για 30 λεπτά.
Βγάζουμε το καπάκι της γάστρας και το ψήνουμε για άλλα 15 λεπτά. Όταν είναι έτοιμο το ψωμάκι μας το βάζουμε πάνω σε μία σχάρα μέχρι να κρυώσει.
Μπορούμε επίσης να βάλουμε μέσα ότι σπόρια μας αρέσουν και να το κάνουμε πολύσπορο.
Καλή επιτυχία !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου